SKUTECZNOŚĆ FIRM HTA
Szanowni Państwo, przedstawiamy wyniki analizy „Skuteczność firm HTA w Polsce w latach 2015-2016”. Do analizy wybrano firmy HTA, które w latach 2015 – 2016 miały przynajmniej 10 ocenionych wniosków.
Za ocenione uważa się takie, które miały pozytywną decyzję Ministra Zdrowia lub upłynął dla ich ustawowy czas przetwarzania wniosku – 180 dni dla refundacji aptecznej i chemioterapii oraz 240 dni dla programu lekowego
Podział na lata został przeprowadzony w oparciu o datę decyzji pozytywnej lub prawdopodobnie negatywne
Odsetek pozytywnych decyzji został policzony jako iloraz:
Pozytywne decyzje MZ dla danej firmy HTA wydane w latach 2015 – 2016/Wszystkie ocenione dla danej firmy HTA wydane w latach 2015 – 2016
SKUTECZNOŚĆ FIRM HTA W UZYSKANIU REFUNDACJI ZE ŚRODKÓW PUBLICZNYCH
POZYTYWNA DECYZJA
MINISTRA ZDROWIA
Procesy, dla których INAR przygotowywał dossier refundacyjne, miały najwyższy odsetek pozytywnych decyzji refundacyjnych: 65%
Instytut Arcana posiadał również liczbowo w latach 2015-2016 najwięcej pozytywnych decyzji Ministra Zdrowia: 20
SKUTECZNOŚĆ FIRM HTA W UZYSKANIU REFUNDACJI ZE ŚRODKÓW PUBLICZNYCH
POZYTYWNA REKOMENDACJA
PREZESA AOTMiT
55% procesów, dla których INAR przygotowywał dossier refundacyjne otrzymało pozytywną rekomendacje Prezesa AOTMiT
Należy mieć na uwadze, iż rekomendacja Prezesa AOTMiT jest tylko jednym z 13 kryteriów refundacyjnych
Najnowsze analizy PREDECIZER pokazują, że zgodność decyzji Ministra Zdrowia z rekomendacjami Prezesa AOTMiT mierzona współczynnikiem korelacji V Cramer’a jest bardzo niska i wynosi: 0,10
ZGODNOŚĆ DECYZJI MINISTRA ZDROWIA Z REKOMENDACJAMI PREZESA AOTMiT
Dzięki wieloletniemu doświadczeniu oraz wykorzystaniu specjalistycznych narzędzi, takich jak Analiza Praktyki Decyzyjnej PREDECIZER dajemy najlepszą możliwą przewidywalność procesu oraz zwiększamy prawdopodobieństwo uzyskania refundacji oraz dysponujemy bazą stanowisk, rekomendacji i decyzji refundacyjnych od początku obowiązywania ustawy refundacyjnej.
Analizujemy m.in:
refundacyjną praktykę decyzyjną Ministra Zdrowia
rekomendacyjną praktykę decyzyjną Prezesa AOTMiT
stanowiskową praktykę decyzyjną Rady Przejrzystości
weryfikacyjną praktykę AOTMiT (AWA)
rejestracyjną praktykę decyzyjną EMA