Skuteczność firm HTA w Polsce w latach 2015-2016

SKUTECZNOŚĆ FIRM HTA

 

Szanowni Państwo, przedstawiamy wyniki analizy „Skuteczność firm HTA w Polsce w latach 2015-2016”. Do analizy wybrano firmy HTA, które w latach 2015 – 2016  miały przynajmniej 10 ocenionych wniosków.

 Za ocenione uważa się takie, które miały pozytywną decyzję Ministra Zdrowia lub upłynął dla ich ustawowy czas przetwarzania wniosku – 180 dni dla refundacji aptecznej i chemioterapii oraz 240 dni dla programu lekowego

Podział na lata został przeprowadzony w oparciu o datę decyzji pozytywnej lub prawdopodobnie negatywne

Odsetek pozytywnych decyzji został policzony jako iloraz:

Pozytywne decyzje MZ dla danej firmy HTA wydane w latach 2015 – 2016/Wszystkie ocenione dla danej firmy HTA wydane w latach 2015 – 2016

SKUTECZNOŚĆ FIRM HTA W UZYSKANIU REFUNDACJI ZE ŚRODKÓW PUBLICZNYCH

POZYTYWNA DECYZJA

MINISTRA ZDROWIA

 

Sktueczność firm HTA - pozytywna decyzja mz

Procesy, dla których INAR przygotowywał dossier refundacyjne, miały najwyższy odsetek pozytywnych decyzji refundacyjnych: 65%


Instytut Arcana posiadał również liczbowo w latach 2015-2016 najwięcej pozytywnych decyzji Ministra Zdrowia: 20

 

SKUTECZNOŚĆ FIRM HTA W UZYSKANIU REFUNDACJI ZE ŚRODKÓW PUBLICZNYCH

POZYTYWNA REKOMENDACJA

PREZESA AOTMiT

 

Sktueczność firm HTA - rekomendacja prezesa aotmit

55% procesów, dla których INAR przygotowywał dossier refundacyjne otrzymało pozytywną rekomendacje Prezesa AOTMiT


Należy mieć na uwadze, iż rekomendacja Prezesa AOTMiT jest tylko jednym z 13 kryteriów refundacyjnych


Najnowsze analizy PREDECIZER pokazują, że zgodność decyzji Ministra Zdrowia z rekomendacjami Prezesa AOTMiT mierzona współczynnikiem korelacji V Cramer’a jest bardzo niska i wynosi: 0,10

ZGODNOŚĆ DECYZJI MINISTRA ZDROWIA Z REKOMENDACJAMI PREZESA AOTMiT

Dzięki wieloletniemu doświadczeniu oraz wykorzystaniu specjalistycznych narzędzi, takich jak Analiza Praktyki Decyzyjnej PREDECIZER dajemy najlepszą możliwą przewidywalność procesu oraz zwiększamy prawdopodobieństwo uzyskania refundacji oraz dysponujemy bazą stanowisk, rekomendacji i decyzji refundacyjnych od początku obowiązywania ustawy refundacyjnej.

Analizujemy m.in:
refundacyjną praktykę decyzyjną Ministra Zdrowia
rekomendacyjną praktykę decyzyjną Prezesa AOTMiT
stanowiskową praktykę decyzyjną Rady Przejrzystości
weryfikacyjną praktykę AOTMiT (AWA)
rejestracyjną praktykę decyzyjną EMA

inar logo

Skuteczność firm HTA w Polsce w latach 2015-2016